Jak złożyć reklamację – krok po kroku

Zapakowałeś paczkę odpowiednio i dopilnowałeś wszystkiego, żeby dotarła bezpiecznie do adresata, a mimo to pojawiły się problemy? W tym tekście radzimy jak złożyć reklamację we właściwy sposób.

Wysokość ubezpieczenia

Wysyłając paczkę, w zamówieniu należy podać wysokość ubezpieczenia paczki. Jest to maksymalna kwota, jaką przewoźnik może wypłacić w razie uszkodzenia lub zaginięcia przesyłki. Dla niektórych przewoźników istnieje możliwość wykupienia wyższego ubezpieczenia.

GLS:

  • Ubezpieczenie wliczone w cenę 4000zł

DPD:

  • Ubezpieczenie wliczonę w cenę 1000 zł
  • Możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia do 5000 zł

UPS:

  • Ubezpieczenie wliczonę w cenę do 323 zł
  • Możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia do 5000 zł

TNT:

  • Możliwość wykupienia ubezpieczenia do 5000 zł

Parcelforce:

  • Ubezpieczenie wliczonę w cenę do 500 zł (dotyczy tylko zaginięcia paczki)
  • Możliwość wykupienia ubezpieczenia do 500zł (dotyczy uszkodzenia zawartości paczki)

Ile mam czasu na złożenie reklamacji?

Przewoźnik Uszkodzenie zawartości Braki w zawartości Zaginięcie paczki

GLS, DPD, UPS, TNT:

  • 4 dni w przypadku uszkodzenia zawartości
  • 4 dni w przypadku brakach w zawartości
  • 14 dni w przypadku zaginięcia paczki

ParcelForce:

  • 14 dni w przypadku zaginięcia paczki

*Parcelforce daje 10 dni na zgłoszenie zaginięcia paczki, liczone od daty nadania

Jak złożyć reklamację?

Reklamację na uszkodzenie lub zaginięcie przesyłki należy składać bezpośrednio do nas, poprzez wypełnienie formularza reklamacyjnego: https://www.euro-paka.pl/reklamacja/zloz.
Po zebraniu wszystkich niezbędnych danych składamy reklamację do przewoźnika zajmującego się realizacją zlecenia. Tylko kompletne reklamacje (przesłane wszystkie wymagane dokumenty, uzupełnione wszystkie dane) będą złożone do firmy przewozowej.

Co jest wymagane przy składaniu reklamacji?

Wypełniając formularz reklamacyjny, należy dołączyć w nim następujące dokumenty:

  • paragony za towar wysyłany w paczce (dotyczy wszystkich przewoźników); w przypadku braku paragonów możliwe jest przesłanie linków do aukcji z przesyłanym przedmiotem
  • protokół szkody spisany przy doręczeniu paczki przez kuriera (po stronie bytyjskiej protokół szkody nie jest spisywany, wszelki uwagi należy zgłosić kurierowi, który zaznaczy odpowiednią informację w systemie)
  • zdjęcia uszkodzonego towaru oraz stanu opakowania z zewnątrz i wewnątrz

Przy składaniu reklamacji DPD należy uzupełnić i dołączyć dostępne w formularzu reklamacyjnym Oświadczenie i Upoważnienie.
Przy reklamacjach TNT i UPS należy uzupełnić i dołączyć Pełnomocnictwo (dostępne na naszej stronie https://www.euro-paka.pl/strona/wyswietl/32/pliki-do-pobrania) – dodać plik do pobrania na stronie
Przy reklamacji Parcelforce na zaginięcie przesyłki, przewoźnik wyśle bezpośrednio do odbiorcy formularz (DENIAL OF RECEIPT), w którym adresat oświadcza, że nie otrzymał paczki. Wypełniony formularz należy odesłać do Parcelforce.

Co nie podlega ubezpieczeniu?

Wszyscy przewoźniki mają w swoich regulaminach informacje o towarach zabronionych, które są jednocześnie wyłączone z ubezpieczenia. Poniżej linki do regulaminów.

Parcelforce: https://www.parcelforce.com/help-and-advice/sending/items-we-exclude-compensation
DPD: https://www.dpd.com.pl/var/dpd/storage/original/application/7b0735c7bb8fa391bcd78730cbe31508.pdf
GLS:  https://gls-group.eu/PL/pl/regulamin
TNT:  https://www.tnt.com/express/pl_pl/site/how-to/comply-with-export-regulations.html
UPS:  https://www.ups.com/pl/pl/help-center/shipping-support/country-regulations/customs/export-prohibited-articles.page