Twoje paczki będą bezpieczne!

Każdego dnia nasi kurierzy dostarczają tysiące paczek, dbając o ich bezpieczeństwo podczas transportu. Zdecydowana większość z nich bezproblemowo trafia do adresata. Niestety, zdarzają się sytuacje, gdzie przesyłka ulega uszkodzeniu lub zagubieniu.
W tym tekście chcielibyśmy przedstawić kilka wskazówek, jak postępować, aby uniknąć takich sytuacji.

PRZED WYSYŁKĄ:

Składając zamówienie, upewnij się, że dane nadawcy i odbiorcy wprowadzone w formularzu są poprawne. Szczególną uwagę należy zwrócić na dane adresowe, numery telefonów i adres e-mail, na który wysyłane są wszystkie informacje o zamówieniu.
Wszystkie paczki są ubezpieczone, wysokość ubezpieczenia można zwiększyć przy dodatkowej opłacie. Poniżej informacje o wysokości ubezpieczeń poszczególnych przewoźników.
Przesyłki DPD są ubezpieczone do 1000 zł w cenie. Istnieje możliwość dokupienia dodatkowego ubezpieczenia do 5000 zł.
Przesyłki GLS są ubezpieczone do kwoty 4000 zł w cenie za przesyłkę. 
Przesyłki UPS są ubezpieczone do 323 zł w cenie. Istnieje możliwość dokupienia dodatkowego ubezpieczenia do 5000 zł.
Przesyłki TNT można ubezpieczyć do kwoty 5000 zł za dodatkową opłatą.
Przesyłki PARCELFORCE są ubezpieczone do kwoty 470 zł w cenie. Istnieje możliwość dokupienia dodatkowego ubezpieczenia do 500zł pokrywającego uszkodzenie paczki.
Sposób zapakowania przesyłki może w istotny sposób wpłynąć na jej bezpieczeństwo w transporcie, a także terminowość dostawy. Poniżej kilka rad, jak zapakować paczkę.

  • Przygotuj solidny karton (karton można bez problemu nabyć w marketach budowlanych, np. OBI, LeroyMerlin, JULA lub na poczcie)
  • Umieść przedmioty w paczce, w taki sposób, aby nie przemieszczały się w kartonie w czasie trasportu. Wolne przestrzenie uzupełnij specjalnie do tego przygotowanymi wypełniaczami lub odzieżą, gazetami itp.
  • Delikatne przedmioty zabezpiecz dodatkowo folią bąbelkową. Dopilnuj, żeby nie stykały się one ze ścianami paczki.
  • Dokładnie zamknij karton, wszystkie krawędzie oklej mocną taśmą klejącą.
    Jako dodatkowe zabezpieczenie możesz nakleić na paczkę własną kartkę z danymi adresowymi, a na kartonie napisać numer listu przewozowego, który otrzymasz po złożeniu zamówienia.

Wydanie paczki kurierowi:

Wydając już zapakowaną paczkę kurierowi, musisz zwrócić uwagę na kilka rzeczy.

  • Sprawdź, czy dane na etykiecie, którą nakleja kurier są poprawne.
  • Jeżeli wysyłasz więcej niż jedną paczkę, upewnij się, że kurier nakleja etykiety na właściwe paczki.
  • Dopilnuj, żeby etykieta była naklejona we właściwy sposób. Powinna całą powierzchnią przylegać do górnej części paczki.

Po odbiorze paczki przez kuriera.

Po wydaniu paczki kurierowi można obserwować status paczki, wpisując numer listu przewozowego w pole MONITORUJ PRZESYŁKĘ na naszej stronie www.euro-paka.pl.
Status paczek nie zmienia się, gdy te znajdują się w transporcie. Często jest tak, że paczka znajduje się już w kraju docelowym, nie została jednak jeszcze przeskanowana. Status powinien zmienić się 2-3 dni po odbiorze paczki (czas ten liczymy od kolejnego dnia po odbiorze, w przypadku paczek odebranych w piątek czas liczymy od poniedziałku). Jeżeli po tym czasie nie pojawi się nowy status lub na śledzeniu paczki nie ma informacji o odbiorze, zgłoś się do naszego Biura Obsługi Klienta. (KONTAKT)

Stosując się do powyższych rad, Twoja paczka powinna bezpiecznie dotrzeć do celu.